Wat staat er nog te gebeuren?

5 april 2019

Het duurt nu niet lang meer, of de Zuidertoren is weer in volle glorie te bewonderen. De vroegere vuurtoren gaat dan een nieuw leven tegemoet als museum. Tot het zover is, staat er nog een aantal projecten op de agenda.

Deze maand geven schilders de toren weer haar witte kleur. Van 6 tot en met 10 mei breekt steigerbouwer RECO de steigers af. Daarna krijgt de directe omgeving van de toren nog een opknapbeurt. Zo wordt er een pad aangelegd naar de toegangsdeur van de toren. Deze deur is ook nieuw en gemaakt van eikenhout en glas.

Eind mei volgt dan het moment waar halsreikend naar wordt uitgekeken: de opening van Museum Zuidertoren voor het grote publiek. Wij houden u natuurlijk op de hoogte van alle ontwikkelingen!

van groen naar stralend wit