Matinee Concert – Zondag 21 april

Op 21 april aanstaande spelen Annet Verboom en Karlien Bartels werken van Beethoven, Gliere en Kodály ín de Zuidertoren. Vrienden van de Zuidertoren hebben als eerste de mogelijkheid om te reserveren voor dit unieke concert:

Karlien Bartels werd opgeleid aan het prestigieuze Conservatoire National Supérieur de Musique de Paris en de Musik Universität van Wenen. Tijdens haar studie werd zij toegelaten tot de Académie van het Orchestre de Paris onder leiding van Christoph Eschenbach en werkte samen met onder andere David Geringas, Ivry Gitlis, Alexander Rudin en het Juilliard String Quartet. Zij  gaf optredens in de meeste Europese landen en de VS en maakte in 2010 samen met pianiste Mami Hagiwara een tournee naar Japan.

Karlien is hoofdvakdocent aan het ArtEZ Conservatorium. Daarnaast speelt zij regelmatig bij verscheidene orkesten; onder meer als plaats-vervangend solo-cellist van het Nationaal Orkest van België, het Orchestre de Paris en het Orchestre d’Ile de France. Zij bespeelt een cello van C. A. Miremont, haar ter beschikking gesteld door het Nationaal Muziekinstr. Fonds.

Annet Verboom is op 8 jarige leeftijd begonnen met viool spelen. Na vioollessen aan de Muziekschool van Elburg werd zij toegelaten tot de Jong Talent-klas van het conservatorium van Zwolle, waar ze les had van Els Krieg. Haar bacheloropleiding deed zij bij Benzion Shamir aan het conservatorium van Rotterdam en daarna perfectioneerde ze haar spel aan de masteropleiding bij dezelfde docent.

Annet doet haar werk als aanvoerder 2de violen van het Noord Nerderlands Orkest met heel veel liefde. Ze heeft in de loop van de jaren grote passie ontwikkeld voor het musiceren in het orkest. Zij  remplaceert bij verschillende orkesten zoals het Rotterdams Philharmonisch Orkest, Koninklijk Concertgebouw Orkest en het Gelders Orkest.

Programma:

Ludwig van Beethoven Duo voor viool en cello No.1

1. Allegro Comodo
  2. Larghetto Sostenuto
  3. Rondo: Allegretto (Vivace)

Rheinhold Gliere  Duo voor viool en cello Op. 39

1. Prelude
  2. Gavotte – Musette
  3. Berceuse
  4. Canzonetta
  5. Intermezzo
  6. Impromptu
  7. Scherzo
  8. Etude

pauze

Zoltán Kodály  Duo voor Viool en Cello Op. 7

1. Allegro seriose, non troppo
  2. Adagio – Andante
  3. Maestoso e largamente, ma non troppo lento – Presto

Het concert begint om 14:30 uur, inloop vanaf 14:00 uur met een drankje. Na het concert is er gelegenheid om met de musici kennis te maken. Er is slechts plaats voor 20 personen.

van groen naar stralend wit